ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Teori ve AB Bütünleşmesi | - Pollack, M. A. (2015): Theorizing EU-Policy Making, in Wallace et.al Policy Making in the EU (2015), ch. 2, p. 13-26 |
3 | Tarihsel Dönemeçleri Anlamak: İşlevselcilik, Ulusüstücülük, Hükümetlerarasıcılık | - Jensen, C. S. (2010) ‘ Neo-functionalism’, in Cini, M. and Borragan PerezSolorzano, N. (2010) European Union Politics (Oxford University Press): 71/85. - Cini, M. (2010) ‘Intergovernmentalism’, in Cini, M. and Borragan PerezSolorzano, N. (2010) European Union Politics (Oxford University Press): 86/103. - Repetition History of the EU: http://europa.eu/about-eu/eu-history/index_en.htm |
4 | Tarihsel Dönemeçleri Anlamak: Avrupa Komisyonunun Rolü, Normların Rolü | - Moravcsik, A. (1991) Negotiating the Single European Act: National Interests and Conventional Statecraft in the European Community, International Organization 45(1). - Christiansen, T. (2002) The role of supranational actors in EU treaty reforms, Journal of European Public Policy 9(1), 33-53. - Rittberger, Berthold (2003): The Creation and Empowerment of the European Parliament, Journal of Common Market Studies 41(2). - Schimmelfennig, F. (2008) Entrapped again: the way to EU membership negotiations with Turkey, UCD Dublin European Institute, working paper 8, http://www.ucd.ie/t4cms/WP_08-8_Schimmelfennig.pdf. |
5 | Avrupa Bütünleşmesi Kuramının Bugünü: Avro Krizi ve Yeni Hükümetlerarasıcılık | - Bickerton et al. (2015) The New Intergovernmentalism and the Study of the European Integration, in Bickerton et al., The New Intergovernmentalism (Oxford University Press). - Christiansen, Thomas (2015) Institutionalist Dynamics behind the New Intergovernmentalism: The Continuos Process of EU Treaty Reform (Oxford University Press). |
6 | Arasınav I | |
7 | Politika Yapımı Kuramları: Yeni Kurumsalcılık, Politika Ağları ve Çok Düzeyli Yönetişim | - Pollack, M. A. (2015) Theorising EU Policy-Making, in Wallace et al., Policy Making in the EU, 7th edition, p. 26-44 - Bache, I., George, S. and Bulmer, S. (2011) Politics in the European Union (Oxford University Press), Chapter 2: 21/39. |
8 | Pratikte AB Politika Yapımı: Gündem Belirleme ve Karar Alma | - Versluis, E., van Keulen, M. and Stephenson, P. (2011) Analyzing the European Union Policy Process (Palgrave Macmillan), Chapter 5: 107/131 and Chapter 7: 154/179. |
9 | Pratikte AB Politika Analizi: Vaka Çalışmaları | - Bürgin, A. (2013) Salience, path dependency and the coalition between the European Commission and the Danish Council Presidency: Why the EU opened a visa liberalisation process with Turkey, European Integration Online Papers 17(1). - Bürgin (2015) National binding renewable energy targets for 2020, but not for 2030 anymore: why the European Commission developed from a supporter to a brakeman, Journal of European Public Policy 22(5), 690-707 - Bürgin (2014) Strategic Learning, Limited Europeanization: How the Turkish National Police Used Twinning to Prepare itself for the Planned New Border Agency, Turkish Studies 15(4), 458-475 |
10 | Bir Dış Aktör olarak AB: Avrupalılaşma ve Dış Politika | - Sedelmeier, U. (2015) Enlargement, in Wallace et al., Policy-Making in the EU, 7th edition, p.407-435 - Giegerich, B. (2015) Foreign and Security Policy, in Wallace et al., Policy Making in the EU, 7th edition, p. 436-463 |
11 | Konuk Konuşmacı | |
12 | Öğrenci Sunumları | Detaylar sınıfta ilan edilecektir. |
13 | Öğrenci Sunumları | Detaylar sınıfta ilan edilecektir. |
14 | Arasınav II | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler, power point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ek olarak bazı derslerden önce web of science’da yayımlanmış ilgili makaleler öğrencilere ek okuma olarak dağıtılacaktır |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 138 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest